Een magisch logo en huisstijl voor coachingservice Slaapridders
Slaapridders coacht ouders van baby’s, peuters en kleuters naar beter slapen, vanuit het geloof dat elk kind een kleine held is die het in zich heeft om goed te slapen. Om de startup te helpen om zich strategisch in de markt te zetten en om zich vlot te lanceren, ontwierpen we een logo, huisstijl, stempels, een slaapdiploma en templates voor digitale hand-outs. We kozen voor een brand identity die nostalgie naar de magie van de kindertijd opwekt bij ouders. Want nostalgie is een heel krachtige emotie die positieve associaties van geborgenheid, geruststelling, vertrouwen en (in dit geval) magie aan het merk linkt.
Grafisch ontwerp services:
Logo en huisstijl | Merkstrategie | Brand identity | Social media templates | Digitale hand-out templates | Stempels
Breakdown brand identity keuzes
Logo: De krullen in de letters van het logo zijn gebaseerd op boekcovers uit de fantasiewereld en maken het speels en ridderlijk. Een schild in het logo symboliseert hoe ouders beschermers van een goede nachtrust worden. Een wolkje staat symbool voor de zachte reis naar dromenland.
Lettertype: Voor communicatie naar ouders kozen we voor een modern serif lettertype. Serif lettertypes worden vaak gebruikt in wetenschappelijke artikelen. Slaapridders legt zo een link naar de wetenschappelijk onderbouwde basis voor hun coaching services. Omdat dit lettertype ontworpen is voor schermen, is het goed leesbaar op websites en in print.
Voor communicatie naar kinderen kozen we voor een meer opvallend lettertype met krullen aan de letters om het speels en ridderlijk te maken.
Kleuren: De kleuren van het vallen van de nacht, donkerpaars en nachtblauw, brengen sereniteit en geborgenheid in communicatie naar ouders. Paars laat Slaapridders toe om zich te onderscheiden van de concurrentie en eruit te springen in de sector. Een zachte bronskleur brengt rust en warmte in het kleurenpalet. Het knipoogt tegelijkertijd naar de bronzen uitrusting van heldhaftige ridders.
Een vrolijk, opvallender paars kozen we om accenten te leggen en in communicatie naar kinderen, om hun aandacht te behouden op een speelse manier.
Brand assets: Kroontjes, schattige draakjes en riddertjes laten terugkomen op foto’s en in illustraties, zorgt ervoor dat de doelgroepen Slaapridders gemakkelijk herkennen. Iedereen een held laten worden, is één van de kernwaarden van Slaapridders. De stijl van illustraties is lief, rustig en aangepast aan de leeftijd van 0 tot 5-jarigen.
“Maaike is een echte topper! Ze wist perfect de essentie van Slaapridders te vangen en om te zetten in een prachtige, doordachte branding. Van logo's en merkelementen tot kleurenpalet en lettertypes – alles was met zoveel zorg en oog voor detail uitgewerkt dat het meteen voelde als mijn merk. Maaike luistert, denkt mee en brengt je visie tot leven met een indrukwekkende professionaliteit én een warme, betrokken aanpak. Een samenwerking die ik met heel mijn hart zou aanraden!”
Wiske, zaakvoerder Slaapridders
Klaar voor jouw eigen
visueel sterk merk?
Contacteer me om samen sterke designs te maken.