En Routes

Merkstrategie | Logo | Huisstijl | Coming soon-website | Marketingmaterialen

Doel: En Routes verhuurt wagens, Vespa’s en (in de toekomst) vakantiewoningen. En Routes staat voor de uitdaging om een nieuw merk te lanceren en eruit te springen in twee sectoren waar de concurrentie groot is. Er zijn al veel aanbieders van wagen- en vakantiewoningverhuur in de markt. Het doel is om de aandacht te trekken van En Routes’ doelpubliek van vriendengroepen, grote gezinnen en zelfstandigen.

Oplossing: En Routes kreeg een logo en huisstijl die hun professionele, flexibele service en fun beleving overbrengen. Terugkerende merkelementen zoals bochten - geïnspireerd op de bochten in de Ardennen – helpen om merkherkenning op te bouwen in hun marketingcommunicatie en om een blijvende indruk na te laten.

Het logo werd ontworpen om de waarden van het merk weer te geven.

Dikkere kapitalen in het logo stralen professionaliteit en betrouwbaarheid uit; zachte hoeken en ronde lijnen maken het logo vriendelijk. De letters van het logo werden verbonden met gebogen lijnen om de flexibiliteit van de service visueel weer te geven. Het haardvuuroranje vormt de boventoon en is de knipoog naar gezelligheid en naar kaarslicht waarrond vrienden en familie zitten. Professioneel, rustig donkerblauw en zomers hemelsblauw vullen het warme oranje aan.

De bochten in de Ardennen, waar de vakantiehuizen van En Routes komen te staan, vormden de inspiratie voor de gebogen lijnen uit het logo. Deze gebogen lijnen vormen ook de basis voor de grafische uitwerking van de huisstijl. Door deze lijnen te gebruiken als achtergrond en als merkaccent, creëert En Routes merkherkenning en associaties met haar merk, waardoor haar doelpubliek En Routes’ communicatie gemakkelijker herkent en onthoudt. De vloeiende lijnen omvatten de essentie van En Routes om vrijheid, flexibiliteit en fun te brengen.

De logo’s en huisstijl werden doorgetrokken in de bestickering op de wagens, op reclamepanelen en op de website voor een coherente look. Zo blijft de branding van En Routes coherent en herkenbaar, voor maximale impact.

“Hoi Maaike, wij zijn zo enthousiast! Je hebt ons zo goed gelezen. Alles klopt, de kleuren, het lettertype, de subtiele verwijzingen, ... Helemaal top! Blown away! De logo’s zijn geweldig. De bochten die terug komen op diverse manieren en die je zo mooi verwerkt in de verschillende visuals, top!

Dank je wel om mee te bouwen aan de mooie start van En Routes!”

— Deborah, zaakvoerder En Routes

Maak ook jouw merk visueel sterk.