Een speels logo en huisstijl ontwerp voor webshop Kerstkaartje.be
Op de webshop Kerstkaartje.be kan je speelse kerstkaarten en eindejaarsgeschenken kopen. Kerstkaartje’s missie is een hartverwarmend gevoel geven: ‘Iemand heeft moeite gedaan om mij een persoonlijk kaartje te schrijven en me te laten weten hoe belangrijk ik ben.’
We kozen daarom voor een branding met handgetekende illustraties, die zowel speels als hartverwarmend is, met een grote knipoog naar de moeite doen om persoonlijk kaarten te schrijven en de gezelligheid en verbinding van de feestdagen. Door die merkelementen te gebruiken op verpakpapier, social media posts, de webshop, … bouwt Kerstkaartje een herkenbaar, hartverwarmend en speels merk op.
Grafisch ontwerp services:
Logo en huisstijl | Merkstrategie
Breakdown logo icoon ontwerp
Er zitten vier verschillende symbolen in dit logo.
Een hart. Want zowel een kaartje kiezen als een kaartje ontvangen is een hartverwarmende beleving bij Kerstkaartje. Een kaartje sturen is een manier om te laten weten dat je denkt aan die persoon, dat je die belangrijk vindt en een warm hart toewenst.
Twee mensen die elkaar omhelzen. Zowel op feestelijke momenten als in het dagelijkse leven, geven mensen elkaar een omhelzing om familie-, vriendschaps- of zakelijke banden te versterken. De omhelzing staat symbool voor de connectie die mensen leggen door een kaartje of geschenkje te geven.
Een strik. Het teken van het plezier van cadeautjes inpakken en ontvangen.
Twee maal de letter ‘k’ van Kerstkaartje.
Breakdown brand identity keuzes
Logo’s: De uitstraling is speels en verbindend. Het speelse logo sluit zo aan bij de missie. Het script lettertype benadrukt dat iemand de moeite neemt om een kaartje met de hand te schrijven. Zwierige krullen knipogen naar de kerstsfeer.
Lettertype: Het zwierige en herkenbare script lettertype wordt aangevuld met een vriendelijk en kwalitatief ogend serif lettertype, om voornamelijk vrouwen aan te spreken.
Serif lettertypes worden ook geassocieerd met kwaliteit en het manueel, ambachtelijk letterzetten en pressen van drukwerk. Zo weerspiegelt de branding van Kerstkaartje de kwaliteit van haar kaartjes.
Kleuren: De zachte linnen, lichtgroene en pastelroze kleuren geven de ruimte aan de producten op de webshop, namelijk kleurrijke kerstkaartjes en -geschenkjes, om de show te spelen. De aanvullende kleuren frambozenrood en dennengroen trekken de aandacht wanneer nodig.
Merkelementen (brand assets): Omdat het doelpubliek, paperlovers, houdt van authentieke, persoonlijke toetsen, werden speelse illustraties met de hand gemaakt. Postzegel kaders en golvende lijntjes van poststempels illustreren de moeite die iemand doet om een kaartje of cadeautje persoonlijk uit te zoeken. Dat vulden we aan met handgetekende illustraties die de gezelligheid en samenhorigheid van de feestdagen uitbeelden, zoals samen klinken, elkaar cadeaus geven …
Door die merkelementen te gebruiken op verpakpapier, social media posts, de webshop, … bouwt Kerstkaartje een herkenbaar, hartverwarmend en speels merk op.
Klaar voor jouw eigen
visueel sterk merk?
Contacteer me om samen sterke designs te maken.